Waarom “Welkom Op Mijn Website” Een Totale Afknapper Is

Welkom op mijn website – een totale afknapper om op je website te plaatsen. Je wilt je bezoeker welkom heten en toch moet je dit niet plaatsen. Maar wat dan wel? Ik onthul je het geheim!

Welkom op mijn websiteRegelmatig kom je het nog tegen op websites: “Welkom op mijn website” of een groot bord met “Welkom”er op.

Dit is dan meteen De afknapper die je niet wil: Als je bezoekers dit zien, vertrekken ze direct weer. En dat terwijl je ze een welkom-gevoel wilde geven.

Maar waarom doe je het dan? Heb je het op een andere site gezien? En denk je zo de aandacht van je bezoekers te trekken zodat ze op je website blijven?

Ik wil je in dit artikel vertellen waarom je nooit een website met “welkom”moet beginnen, en wat je daarvoor in de plaats kunt (of eigenlijk moet) doen.

hoe het niet moet

Hier zie je een voorbeeld van hoe het niet moet.

Als je op deze website komt, want denk je dan? juist! waar gaat deze website over.

Je ziet echt niet waar de website over gaat. Het enige wat je ziet is dat je welkom bent. en waar de website over gaat weet je nog steeds niet. Het is de grootste website en conversie killer die er maar bestaat!

Daarnaast ben je, uiteraard altijd welkom op websites. We hopen juist zoveel mogelijk bezoekers te krijgen!

De aandacht pakken met een aantrekkelijke titel

Mensen (jouw eventuele bezoekers) hebben een probleem. en om dat probleem op te lossen gaat men zoeken in Google. en, nee, dan zoeken ze niet op “welkom op mijn website”

Mensen hebben dus een probleem en dat probleem wil jij oplossen. Met jouw blog. Dan moet je toch wel een aantrekkelijke titel hebben. Toch?

Op mijn website zie je “wil jij zien hoe je 7500 per maand kan gaan verdienen? Is toch iets aantrekkelijker dan “welkom op mijn website”!

Als iemand op jouw website komt, moet het meteen duidelijk zijn waar deze over gaat. En wat men kan doen op jouw website. Meestal heeft men binnen 3 seconden gezien of men vind op jouw site wat men zoekt, en anders zijn ze weg.

Hoe schrijf je je teksten?

Als je niet weet hoe je je blogteksten moet schrijven, dan kan je dat natuurlijk uitbesteden. Op sites als sitedeals.nl kun je genoeg tekstschrijvers vinden die het voor 1,5 cent voor je willen doen. ook GVLF Tekstbureau is en aanrader!

Maar hieronder  zal ik uitleggen hoe je een goede blogpost schrijft.

Bedenk waar je over gaat schrijven

Jouw website gaat over een bepaald onderwerp. Dan is het logisch dat je daar over schrijft. Als je bijvoorbeeld over Freds Bouwtekeningen schrijft, dan zet je daar niet een artikel over afvallen op.

Schrijf datgene wat jouw bezoekers willen lezen, en wees waardevol. Want als je en blog schrijft waar niemand wat aan heeft dan is het zonde van je tijd.

Wil je je bezoekers echt boeien, schrijf dan content waar je bezoekers zich echt geholpen door voelen. Je bezoekers zullen dan geneigd zijn nog eens terug te keren naar je website.

Jij weet precies waar je het over hebt. Als mensen op zoek zijn naar informatie waar jouw website over gaat, dan moeten ze bij jou zijn. Geef dan ook goede, complete informatie. Laat zien dat je een echte autoriteit bent!

Google AdwordsZoekwoordenonderzoek

Een goede zoekwoordenonderzoek is heel belangrijk.  Als je in bovenstaand voorbeeld een website hebt over Freds Bouwtekeningen en je kiest het zoekwoord “steigerhout hoekbank”, dan ga je daarmee niet scoren on Google, want de concurrentie is hoog. bij “bouwtekening steigerhout bank” is de concurrentie normaal.

Je kunt het beste een zoekwoord kiezen waar de concurrentie “laag”is, en waar wel wat volume op zit. Zodat je weet dat er wel op gezocht wordt.

Nu heb ik nog een tip voor je.  Ik haal hier een voorbeeld aan van Freds Bouwtekeningen. Als je net begint met affiliate marketing is het niet zo handig om met Freds Bouwtekeningen te beginnen. Vanwege de hoge concurrentie. Net als de dating markt, afvallen en geld verdienen markt.

Het beste kun je een website beginnen waar je zelf heel veel van af weet. Over dat onderwerp wat jouw echt ligt. Want ja, er zijn heel wat websites met soms wat oppervlakkige informatie. Maar er is en tekort aan autoriteit websites.

Zorg dus dat jij een echte autoriteit bent op het internet.

Optimaliseer voor Google

Veel mensen vergeten dat het belangrijk is om je blogpost te optimaliseren voor Google. Want een blogpost schrijven is leuk, maar als niemand het leest dan is het zonde van je tijd dat je het geschreven hebt. Je moet dan ook je blogpost optimaliseren voor Google.

Door je blogpost zoekmachine vriendelijk te maken, kun je veel gratis bezoekers krijgen. Deze bezoekers zoeken op een bepaald zoekwoord en komen dan in dit geval op jouw website terecht.

Nog een paar tips

Hieronder een aantal tips om jouw blogpost te optimaliseren voor Google:

  • Geen content kopiëren (absoluut niet!!) van andere websites.
  • Goed gebruik maken van de META tags
  • Een goede, duidelijke maar ook korte URL kiezen voor je blogpost.
  • Niet al te veel het keyword gebruiken in je blogtekst.
  • En schrijf waardevolle content.  (Google ziet tenslotte ook of jouw blogpost informatief is of niet)
  • Intern linken. Indien mogelijk relevant linken naar andere artikelen op jouw website.
  • Mak belangrijke woorden dik gedrukt
  • Deel je blogpost op social media.

Een goede duidelijke opmaak is belangrijk!

Als mensen op jouw website komen dan lezen ze vaak eerst niet de hele tekst, maar ze “scannen”het. Ze willen eigenlijk zien of er genoeg belangrijke informatie op staat en kijken meer naar kernwoorden. Belangrijk is dan ook om je artikel zo in te richten dat het goed te scannen is.

Dus geen lappen tekst zonder rust (witregels), want dat zal je bezoeker op afschrikken en hij of zij zal je website verlaten.

Wat ook kan helpen om je artikel (of blogpost. = hetzelfde) overzichtelijk te maken is het gebruik van H1, H2 en H3 koppen te gebruiken. Zo weet de bezoeker waar het gedeelte van de tekst over gaat.

Maak jouw tekst zo rustig mogelijk. Gebruik witregels en maak geen volle alinea’s. en plaats af en toe en afbeelding om het geheel “wat leuker”te maken!

Maak gebruik van afbeeldingen en video’s

Je bezoekers hechten steeds meer waarde aan “rijke content”, afbeeldingen en video’s. Dit wordt dus steeds belangrijker om te doen.

Dus niet alleen tekst, maar ook afbeeldingen en video’s invoegen. zo wordt je blog aantrekkelijker om te bezoeken.

wat ik regelmatig doe is nadat ik een blog (artikel) heb geschreven, om daarna nog een YouTube video te maken en deze in te voegen. In de video kan ik nog meer uitleg geven over het onderwerp, en is dan ook een mooie toevoeging aan mijn artikel (blogpost) Daarnaast kan mijn YouTube filmpje ook nog gevonden worden in YouTube, en kunnen mensen zo ook op mijn website komen.

Vraag om reacties! (interactie)

Het is altijd handig om aan het eind van je artikel om een reactie te vragen aan je bezoekers. Zo heeft Google dan meer content om te indexeren, maar behalve dat, reacties zijn vaak relevant aan het onderwerp, en dat is goed voor Google.

Maar ook: als een bezoeker een vraag heeft gesteld in de reacties, en jij hebt deze beantwoord, dan kan een andere bezoeker die dezelfde vraag heeft, deze lezen.

Dus is het altijd handig om aan het eind van de artikel je bezoekers aan te sporen om een reactie te plaatsen.

En nu aan de slag!

Ik ben dit blog begonnen met wat je niet op je website moet zetten. Maar ook hoe je het wel moet doen.

En hoe je een blog / artikel kunt laten schrijven, en ook hoe je het zelf kunt doen. Want als je een onderwerp hebt waar jij veel van weet, dan kun je er ook heel goed over schrijven!

Ik kan mij voorstellen dat je wel wat hulp kan gebruiken. Om dit goed voor elkaar te krijgen is het handig om iemand te hebben die het voordoet hoe je, onder andere, een blogpost maakt.

Dan heb ik goed nieuws voor je. Goede vriend Jacko Meijaard heeft een complete videotraining gemaakt, waarin hij alles voordoet. Van het opzetten van een website tot het maken de blogpost zelf. Je kunt zelfs elke muisklik volgen.

Maak gebruik van de complete videotraining!

Heb je nog vragen, of is iets onduidelijk? laat het weten in de reacties hieronder!

banner passief inkomen opbouwen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.